LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

diumenge, 1 d’abril del 2012

71 - BOB DYLAN

En el programa que us he preparat per avui escoltarem moltes de les cançons del poeta, music, compositor i cantant estatunidenc ROBERT ALLEN ZIMMERMAN conegut com a BOB DYLAN nascut a Duluth (Minnesot) al 1941, considerat un dels músics més influents i prolífics del segle XX i proposat diverses vegades pel Premi Nobel de Literatura. Dylan ha aportat a la música una dimensió poètica més rica i adulta, emprant metàfores i figures al•legòriques per a descriure el desordre individual i social, a més d'una inventiva melòdica provinent d'estructures tradicionals com el blues, la balada o les cançons de treball. Al llarg de la seva carrera ha experimentant amb tota mena de ritmes i formes harmòniques, cosa que ha enriquit la seva expressió musical i ha influït en molts altres intèrprets i compositors.
Molts dels mes anomenats de BOB DYLAN son de la dècada dels 60s, convertint-se en un cronista informal dels conflictes nord-americans. Encara que és ben conegut per revolucionar el concepte dels límits de la música popular el 1965 amb el single "Like a Rolling Stone" de sis minuts de durada, algunes de les seves primeres cançons, com "Blowin 'in the Wind" i "The Times They Are a-Changin '", es van convertir en himnes antibèl•lics i dels moviments civils de la època.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada