LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

divendres, 4 de desembre del 2015

235 - John Lennon

Aquesta setmana, exactament el 8 de desembre, farà 35 anys de la mort per assassinat de John Lennon, que va néixer com a John Winston Lennon a Liverpool, el 9 d’octubre de 1940, i va ser abatut al voltant de les 10:50 de la nit del 8 de desembre de 1980, poc després que Lennon i Ono tornessin al Dakota, l'apartament de Nova York on vivien. Mark David Chapman, a qui Lennon li havia autografiat una còpia de l'àlbum Double Fantasy, i qui esperava a la sala al costat del porter de l’edifici, va disparar contra Lennon per l'esquena cinc vegades a l'entrada a l'edifici. Va ser portat a la sala de emergència de l’Hospital Roosevelt i va ser declarat mort a la seva arribada a les 11:20. L'endemà, Ono va emetre una declaració, dient: «No hi ha funeral per a John». Ono va concloure la seva declaració amb les paraules, «John estimava i resava per la raça humana. Si us plau, resin pel mateix ». El seu cos va ser incinerat al Cementiri Ferncliff a Nova York. Ono va escampar les seves cendres al Central Park de Nova York, on més tard es va crear el monument commemoratiu Strawberry Fields. Chapman es va declarar culpable per assassinat en segon grau i va ser condemnat a cadena perpètua a la presó on encara roman, després d'haver-li estat negada en repetides ocasions la llibertat condicional. Es molt probable que John Lennon recordes a la seva mare quan anava cap a l’hospital i la vida passava per la seva memòria. I la cançó adient seria MOTHER, que es tot un crit als seus pares pel seu abandonament a l’infància. I aquesta cançó diu una cosa així com “Mare tu em vares tenir però jo no t’he tingut mai”, “Pare tu em vas deixar, però jo mai et vaig deixar”. Escoltem-la a LAMEVAMUSICA a SANTS3RADIO.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada