LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

divendres, 9 d’octubre del 2015

227 - MAURICE RAVEL

Del 4 al 11 d’octubre, l’Associació de Demència Frontotemporal de Catalunya va celebrar la setmana internacional per a la divulgació i la conscienciació de la societat davant els efectes devastadors d’aquesta malaltia. Es per això que el programa d’avui li dedicaré a aquesta associació i a MAURICE RAVEL a qui aquesta malaltia li va causar la mort, encara que llavors era coneguda com a la malaltia Pick. Tot el programa escoltarem la musica d’aquest compositor i music francès nascut al 1875 i mort al 1937. La seva obra es considera de estil neoclàssic, revolucionant la musica per a piano i orquestra.

Com tots sabeu es l’autor del cèlebre BOLERO, que va ser un encàrrec de la coreògrafa Ida Rubinstein a l’any 1927, que li va encarregar un ballet de caràcter espanyol, per tant Ravel va adoptar un vell ritme andalús, el Bolero. Aquesta obra dura un quart d’hora aproximadament i son dos temes amb un ritornello, estrenada el 22 novembre 1928 davant un pati de butaques que va quedar estupefacte. Recordem aquest BOLERO DE RAVEL, interpretada per l’orquestra de Paris que dirigeix Daniel Barenboim a la vostre emissora SANTS3RADIO i al vostre programa LAMEVAMUSICA.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada