LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

diumenge, 2 de novembre del 2014

185 - Charles Aznavour

Avui restarem tot el programa acompanyats per la musica de Charles Aznavour, que neix a Paris el 22 de maig de 1924 amb el nom de Chahnour Varinag Aznavourian. Fill d'emigrants armenis, va descobrir la seva passió pel teatre gràcies a ells. El seu pare, que era baríton, va néixer a Geòrgia i era fill d'un cuiner del tsar rus Nicolau II; la seva mare era filla d'uns comerciants armenis. Els dos emigrants es van conèixer a Paris el 1922. El matrimoni obrí un restaurant armeni, que era freqüentat pels bohèmis del teatre i en aquest ambient van pujar els seus dos fills. El pare d'Aznavour cantava cançons en el restaurant. Chahnour començarà la seva carrera com a actor i cantant als nou anys i aviat emprarà el seu nou nom artístic: Charles Aznavour. El 1941 coneixerà a Pierre Roche amb qui formarà un duet. El 1946 la seva carrera emprèn una embranzida imparable quan el duet Aznavour-Chenet és descobert per la cantant Edith Piaf. El 1952, Aznavour comença una carrera en solitari, que en un principi no tingué gaire èxit. Però la fortuna l'acompanyà com a compositor i confeccionà cançons per a artistes com Mistinguett, Juliette Gréco, Patachou o la mateixa Edith Piaf. Anem a escoltar tres temes per començar la musica d’en CHARLES AZNAVOUR al nostre programa de LA MEVA MUSICA a SANTS3RADIO que son Les comèdiens, Esperanza i La mamma.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada