LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

diumenge, 1 de juny del 2014

169 CANTANTS ITALIANES 50s, 60s i 70s.



Com vaig dir al programa de la setmana passada escoltarem avui dones cantants italianes dels 50s als 70s, i no seran totes les cantants però si moltes i les mes escoltades durant aquella època. Escoltarem les millor cançons de l’Ornella Vanoni 1934, Milva 1939, Mina 1940, Rita Pavone 1945 i la Gigliola Cinquetti 1947 i com vaig fer la setmana anterior escoltarem per ordre de la seva data de naixement.
Qui va néixer abans es ORNELLA VANONI que ho fa el 22 de setembre de 1934 a la ciutat de Milà. Estudià a l’estranger i quan Vanoni torna a Milà s'acosta al món de l'espectacle, iniciant-se al 1953 com a actriu a l'escola del Piccolo Teatro de Milano. Els seus primers èxits com a cantant arriben amb les conegudes com Canzoni della Dolenta, un repertori popular que retrata amb dramatisme la mala vida milanesa, amb alguns temes de Gino Paoli. Ornella Vanoni participa en el programa televisiu "Canzonissima" i en diverses competicions el 1964, amb Tu si na cosa grande guanya el Festival de Nàpols al costat de Domenico Modugno. El seu repertori s'enriqueix amb temes d'autors com Domenico Modugno, Burt Bacharach, Charles Aznavour i Gilbert Bécaud, entre d'altres. El 1967 aconsegueix grans èxits televisius en els quals Ornella Vanoni s'afirma com refinada i sensual intèrpret de la cançó melòdica italiana.

El 1970 participa al Festival de Sanremo amb el tema Eternità , encara que va ser amb el single següent amb el qual va obtenir el seu major èxit: L' appuntamento (La cita). Al 1976, grava en directe un disc històric que es una relectura de musica brasilera de bossa nova, La voglia, La pazzia, L'incoscienza, L' Allegria, escrit per alguns dels grans de la musica brasilera como Antonio Carlos Jobim i Chico Buarque, cantat en italia per la Vanoni amb . Toquinho i Vinícius de Moraes, amb un èxit de gran repercussió musical, popularitzant la música d'aquests grans autors brasilers a Itàlia. I en aquí ens aturem perquè sabeu la meva debilitat per la musica brasilera en especial d’aquests intèrprets i comencem escoltant els primers temes de la nit Senza paura, Samba in preludio i Io so che ti amerò a LAMEVAMUSICA a SANTS3RADIO.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada