LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

dilluns, 14 de gener del 2013

105 - ESPERANZA SPALDING -Newport Jazz Festival 2009-


Al programa d’avui tenim a una cantant i baixista de jazz americana, ella es ESPERANZA SPALDING nascuda l’any 1984 o sigui una criatura amb tan sols 28 anys, neix dons a la ciutat de Portland a Oregon. La seva mare es una americana d’ascendència hispana i el seu pare es afroamericà. Ja als 5 anys havia après a tocar el violi i començava a tocar a la Societat de Musica de Cambra d’Oregon fins complerts els 15 anys que marxa com a concertino de la Societat.
Amb motiu d’una llarga malaltia quan era una nena, Spalding va estudiar a la seva llar i a l’escola primària King de Portland. Durant aquest temps, ella també va trobar l'oportunitat de rebre instrucció musical escoltant les ensenyances de guitarra que la seva mare rebia a la universitat .  La mateixa Spalding, va dir: "Anava amb la meva mare a la seva classe, i m'asseia sota del piano. Llavors jo arribava a casa i m'agradava tocar les musiques que el seu mestre li ensenyava ". Spalding també va tocar l’oboè i el clarinet abans de descobrir el baix a l'escola secundària. Ella canta en anglès, espanyol i portuguès.
El 10 de desembre del 2009 a la cerimònia del Premi Nobel de la Pau realitzat a l'Ajuntament d'Oslo en honor del president Barack Obama i de nou en el concert del Premi Nobel de la Pau de l'endemà, la Esperanza Spalding va actuar, seleccionada personalment pel seu president, que seguint la tradició permet triar a un artista per realitzar la seva actuació. 
Si parlo de la discografia d’Esperanza Spalding, anem al 2006 per trobar el seu primer àlbum JUNJO, al 2008 ESPERANÇA, CHAMBER MUSIC SOCIETY al 2010 i al 2012 RADIO MUSIC SOCIETY. Pero l’àlbum que escoltarem avui serà un directe gravat el 9 d’agost del 2009 al Newport Jazz Festival dels Estats Units, però com aquest àlbum tan sols ens dona per 46 minuts de programa afegirem algun tema d’altres discos.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada