LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

divendres, 4 de novembre del 2016

275 - CARMEN de Bizet

En cap dels programes de LAMEVAMUSICA des de el seu inici, l’òpera ha ocupat cap la totalitat d’ells i avui trencaré aquesta deriva. La wikipedia ens diu de l’òpera “És una art escènica amb text dramàtic que s'escenifica cantant amb acompanyament orquestral i que pot tenir una posada en escena més o menys teatral. Com al melodrama originari, tradicionalment la música emfatitza els sentiments dels personatges. Sovint va precedida d'una introducció instrumental o obertura.” I preparant el programa em pregunto quina òpera i cabra dins el temps que tinc, dons cap. Aixi dons he triat el que considero millor o les peces mes cèlebres de CARMEN DE BIZET. Carmen és considerada la seva obra més important i la culminació del seu desenvolupament artístic. Tot i que el seu èxit no va ser immediat i Bizet va patir moltíssim degut a la mala acollida entre el públic, amb el pas del temps s'ha convertit en una de les seves òperes més famoses i conegudes, com també de la història de l'òpera. D'entre totes les versions discogràfiques, destaca la que interpreten Teresa Berganza, Plácido Domingo, Ileana Cotrubas i Sherrill Milnes, dirigida per Claudio Abbado, i es clar que serà aquesta la que escoltarem avui. Escoltem ja la musica que he triat del Acte Primer. Som a una plaça a Sevilla, entre el quarter dels dragons d'Alcalá i una fàbrica de tabac. 1.01 El preludi, una de les peces orquestrals més famoses de la història de l'Òpera. 1.04 El cor d'infants: Avec la garde montante 1.10 L'Havanera (que serveix d'entrada al personatge de Carmen) l'amour est un oiseau rebelle 1.12 El duo entre Micaela i Don José: Parle-moi de ma mère Sou a LAMEVAMUSICA a SANTS 3 RADIO.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada