LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

divendres, 29 d’abril del 2016

256 - MARIA MAR BONET fins al 1989

Maria del Mar Bonet i Verdaguer cantant nascuda a Palma de l’illa de Mallorca el 27 d’abril de 1947 és una cantant mallorquina especialitzada en música tradicional mediterrània. És també pintora i ha editat el llibre de poesia Secreta veu amb pintures pròpies. Escoltarem avui les cançons que mes m’agraden des dels seus inicis i fins a l’any 1989. Des de petita va aprendre cançons tradicionals de les Balears. L'any 1967 arriba a Barcelona i comença a cantar amb Els Setze Jutges, important moviment de cantautors catalans amb els quals realitza les seves primeres actuacions. Aquest mateix any enregistra el seu primer disc ja amb cançons populars menorquines. Que volen aquesta gent és una cançó de 1968, composta per la Maria del Mar Bonet amb la lletra d'un poema de Lluís Serrahima. El poema i la cançó foren escrits com a denúncia de la repressió política franquista. Arran d'un concert a la Cova del Drac, la censura prohibí de cantar-la en recitals i que fos emesa per la ràdio. Per burlar la prohibició, algunes vegades amb èxit, la torna a presentar canviant-li el nom per A trenc d'alba o De matinada. Al 1969 i del seu àlbum Maria del Mar Bonet escoltarem la cançó Me n’aniré de casa. L'any 1971 treu un nou disc amb el seu nom en el que publica L'àguila negra, original de la de la francesa Barbara, a la vostre emissora SANTS3RADIO i al vostre programa LAMEVAMUSICA.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada