LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

divendres, 13 de novembre del 2015

232 - GIL SCOTT HERON

Deien que va ser un dels progenitors mes importants de la música rap, però sobre tot era un poeta, que també feia jazz, R&B, blues i soul. Influït i ajudat a engendrar posteriors gèneres de la música afro-americana, com el hip hop i el neo soul. Estic parlant de GIL SCOTT HERON, que neix a Chicago al 1949 i mora al 2011 a Nova York. D’ell escoltarem aquesta nit la seva millor musica. Molt compromès amb les qüestions socials i polítiques de l'època al seu país Scott Heron va passar la major part dels seus anys de secundària al Bronx, on va aprendre de primera mà moltes de les experiències que més tard van fer el seu material de composició de cançons. Havia començat a escriure abans d'arribar a l'adolescència, i va completar el seu primer volum de poesia a l'edat de 13 anys. Tot i que va assistir a la universitat de Pennsylvania, la va abandonar un any després per concentrar-se en la seva carrera com a escriptor, guanyant aplaudiments per la seva novel·la, El Voltor. Anem per la seva musica, començo amb el tema mes exitòs THE BOTTLE editat al 1974 en el seu àlbum Winter in Amèrica, aquesta canço parla sobre l’abús de l’alcohol amb un ritme caribeny. Scott la va escriure després de veure homes que feien cua a una botiga de venda de licors.  Sou a SANTS3RADIO sou a LAMEVAMUSICA.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada