LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

diumenge, 3 de maig del 2015

211 - Piotr Ilitx Txaikovski -5à. simfonia

Piotr Ilitx Txaikovski neix a Vótkinsk el 7 de maig de 1840, per tant aquest any i en aquestes dates celebrarem el 175è aniversari del seu naixement. És autor d'algunes de les obres clàssiques més famoses del repertori actual, com ara els ballets El llac dels cignes i El trencanous, que veu poder escoltar en el meu programa n. 32 del 9/5/2011. I nosaltres celebrarem també aquest esdeveniment amb la Simfonia núm. 5 en mi menor, op. 64 d’aquest gran compositor rus del Romanticisme. Aquesta Simfonia composta entre maig i agost de 1888 i estrenada a Sant Petersburg el 6 de novembre d’aquell mateix any pel mateix Txaikovski, consta de quatre moviments amb una durada aproximada de cinquanta minuts.
Com en el cas de la Simfonia n. 4 aquesta cinquena és una simfonia de caràcter cíclic, a causa de l'aparició d'un mateix tema motto en més d'un moviment. Però aquí, a diferència de la quarta, s'escolta en tots els moviments, un recurs ja utilitzat per Txaikovski a la Simfonia Manfred. El tema motto te un caràcter fúnebre al primer moviment, però gradualment va transformant-se en una marxa triomfal, que domina el darrer moviment.

Escoltem a LAMEVAMUSICA de SANTS3RADIO, el Primer moviment Andante - Allegro amb anima, que ens ofereix l’Orquestra Reial del Concertgebouw, que és l’orquestra simfònica més coneguda i respectada dels Països Baixos, i generalment considerada com una de les millors del món, dirigida pel holandès Bernard Haitink.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada