LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

dilluns, 20 de maig del 2013

122 - RICHARD WAGNER

Aquest any es celebra el 200 aniversari del naixement d’un dels mes grans compositors d’òpera, director d'orquestra i teòric musical alemany. Es RICHARD WAGNER creador del drama musical i renovador del gènere operístic, Wagner va ampliar l'horitzó del teatre líric en establir les bases d'una òpera alemanya, en la qual l'acció dramàtica preval sobre el virtuosisme vocal. Escoltarem avui les que considero de les millors obertures i preludis, d’aquest compositor nascut a Leizpig el 22 de maig de 1813 i morir a Venècia al 1883.
De Richard Wagner escoltarem en primer lloc l'obertura de Tannhäuser, opera en tres actes, compta l'essència de la trama de l'òpera: la lluita entre l'amor carnal i l'espiritual que esquinça el protagonista, i igual que aquella, és un magnífic poema simfònic de fàcil comprensió un cop es coneixen els seus leitmotiv.
La primera secció és un errant maestoso amb una estructura ABABA. El tema A és el tema de la peregrinació, que és introduït per dos trompes, dos fagots i dos clarinets, en forma de coral, i B és el tema del perdó que apareix en les violes i violoncels amb un fort contingut cromàtic. Són 80 compassos que formen un crescendo i descrescendo que representa el pas dels pelegrins per l'escena. Aquest efecte pre anuncia l'escena del cor dels pelegrins del tercer acte.
La segona secció està relacionada amb el Venusberg i descriu musicalment una bacanal, en el qual apareixen diferents personatges mitològics, com sàtirs, sirenes i nimfes, culminant en l'himne a la deessa Venus que Tannhäuser desplegarà a la primera escena del primer acte. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada