LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

dilluns, 2 de gener del 2012

58 - SIMFONIA DEL NOU MON

El programa d’avui serà de musica simfònica d’Antonin Dvořák que va néixer a un petit poble bohemi al nord de Praga, al 1841. De petit va aprendre a tocar el violí, el piano i l'òrgan. El 1873 la seva fama es va fer internacional gràcies a la publicació de la primera col·lecció de les "Danses eslaves". Va ser al 1884 quan va visitar per primera vegada Gran Bretanya obtenint l'èxit immediat. Després es va traslladar a Amèrica del Nord, on va ser director del Conservatori de Nova York. Dues de les seves obres més famoses, la Simfonia n º 9 o Simfonia Del Nou Món que escoltarem avui, va ser estrenada el 16 de desembre 1893 al Carnegie Hall de Nova York,  per l'Orquestra Filharmònica de la ciutat dirigida per Anton Seidl i l'èxit va ser apoteòsic  i el Quartet en Fa Major o simfonia coneguda com a “ Quartet americà " compostes al 1893, durant la seva estada als Estats Units.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada