LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

dilluns, 17 d’octubre del 2011

47 - BOB MARLEY

Robert Nesta Marley Booker conegut com a BOB MARLEY  neix el 6 febrer 1945 a Jamaica i mor a Miami (EEUU) el 11  maig de 1981, va esser el guitarrista, compositor i cantant principal de ska, rocksteady i reggae de la banda Bob Marley & The Wailers (1963 a 1981). Marley segueix sent l'artista més conegut i venerat de la música reggae, i és acreditat per ajudar a difondre tant la música jamaicana com el moviment Rastafari a una audiència mundial.
La música de Marley va ser fortament influenciada pels problemes socials del seu país, i es considera que ha donat veu als nexes específics polítics i culturals de Jamaica. Els seus més coneguts èxits com I shot the sheriff, No woman, no cry, Jamming, Redemption Song, junto a The Wailers, Three Little Birds, així com les edicions pòstumes Buffalo soldier i Iron Lion Zion. L'àlbum recopilatori deThe Legend (1984), publicat tres anys després de la seva mort, és el disc de reggae més venut, deu discos de platí als EUA, i venda de 25 milions de còpies a tot el món. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada