LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

diumenge, 9 de març del 2014

157 PACO DE LUCIA

Francisco Sánchez Gómez es el nom real de PACO DE LUCIA, a qui li dedico el programa d’avui. Paco de Lucia neix a Algesires, el 21 de desembre de 1947 morint el passat 25 de febrer a la Playa del Carmen, Mèxic. va ser compositor i guitarrista de flamenc, essent un dels primers guitarristes flamencs que també ha creuat amb èxit gèneres de música com la clàssica i el jazz. Avui intentaré fer un mix de totes aquestes musiques, fantàsticament interpretades per aquest virtuós de la guitarra.
Molt influents en la seva vocació son la seva mare, Lúcia Gomes La Portuguesa, com el seu pare que feia que Paco practiqués la guitarra moltes hores diàries durant la seva infantesa. Va rebre les primeres classes de guitarra del seu pare, que havia sigut deixeble de Manuel Fernández "Titi de Marchena", germà de Melchor de Marchena, en els anys vint i del seu germà Ramon de Algesires. El nom "De Lucía" va quedar lligat a ell durant la seva infantesa, segons explica ell mateix, al seu barri hi havia molts Pepes, Pacos, etc., llavors la manera d’identificar-los era pel nom de la mare, aixi dons ell era conegut com " Paco, el de Lucía " al seu barri de la Bajadilla a Algesires. Escoltem les primeres cançons a LAMEVAMUSICA a SANTS3RADIO i aquestes son Entre Dos Aguas i Rio Ancho

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada