LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

dilluns, 20 de febrer del 2012

65 - NAT KING COLE

Si si ens en l’han presentat i es clar que tenim avui un dels mes grans musics i cantants de musica de tots els temps NAT KING COLE, escoltarem tot mena de musica des de swing, jazz, cha-chas, les seves dots li donaven per cantar-ho tot i atenció com toca el piano aquest gran gran music. Molts s’han emmirallat i han sigut deixebles d’aquest mestre de la musica del segle 20 i de tots els temps. Nascut a Montgomery (Alabama), Nat King Cole, va aprendre del seu pare, un pastor protestant que va ser destinat el 1921 a una parròquia de Chicago. Allà la seva mare dirigia el cor de l’església i Cole creixerà i s'educarà allà començant des de petit a cantar i tocar l'òrgan en els serveis religiosos. A Chicago en els anys trenta era fàcil acostar-se al jazz i de tots els pianistes que escoltava, és Earl Hines qui es converteix en el seu admirat músic. L'altra gran influència musical de Nat King Cole, li ve de Teddy Wilson, que en aquells moments tocava amb el clarinetista, Benny Goodman. Queda clar que amb el seu talent i aquestes influencies havia d’arribar molt a munt. Un clàssic que hem anat repetint en tots aquests grans jazzistes americans, l’inici de tots ells sempre a parròquies protestants on la musica es el gran vincle d’unió es clar a mes de la religió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada