LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

dilluns, 21 de maig del 2012

78 GILBERTO GIL


Gilberto Passos Gil Moreira (26 de juny de 1942), artisticament Gilberto Gil, cantant, compositor i guitarrista brasiler, conegut tant per la seva innovació musical com pel seu compromís polític. Del 2003 al 2008, esdevenir ministre de cultura del govern de Luiz Inácio Lula da Silva. L'estil musical de Gil incorpora una gamma eclèctica d'influències, incloent la música rock, gèneres brasilers, com la samba, musica africana i el reggae.
Gilberto Gil va començar a tocar música quan era petit i encara era un adolescent quan es va unir a la seva primera banda. Va ser una figura clau en la Música Popular Brasileira i Tropicàlia que eren els moviments de la dècada de 1960, al costat d'altres artistes, com el seu col·laborador habitual Caetano Veloso. El règim militar brasiler que va prende el poder el 1964 va tenir tant en Gilberto Gil com a Caetano Veloso, com una amenaça, i tots dos varen abandonar el país, traslladant-se Gil a Londres fins als 1972 que va tornar a l’estat de Bahia.
Escoltarem la seva musica en un concert acústic, les dues millors maneres d’escoltar en aquest brasiler en directe i en acústic, un àlbum del 1994 que escoltarem en les possibilitats de temps del nostre programa. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada