LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

dissabte, 5 de gener del 2019

373 - CHICAGO, Film

Al programa de la setmana escoltarem musica de la pel·lícula musical CHICAGO dirigida per Rob Marshall, estrenada al 2002 i correspon a l’adaptació del musical de Bob Fosse, estrenat amb el mateix títol als anys 70s. Aquest film va guanyar l’Oscar i Globo d’Or a millor pel·lícula. La protagonitzen Catherine Zeta-Jones, Renée Zellweger i Richard Gere, també amb Queen Latifah, i la resta de segons bons actors. Abans de començar el repàs del que són els números musicals, us explico que com a pel·lícula CHICAGO és una autèntica delícia, narrada amb un ritme increïble, que conjuga amb singular perfecció gèneres tan dispars com la comèdia negra o el cinema de gàngsters, sense oblidar certs tocs del 'thriller', del drama carcerari i el drama judicial. La primera seqüència del film ens mostra un rostre de dona, la càmera s'acosta al seu ull i el traspassa per introduir-nos al 'Chicago', amb un club nocturn on Velma (Catherine Zeta-Jones) actuarà aquesta nit sola perquè acaba d'assassinar a la seva germana i el seu amant després de sorprendre'ls junts al llit. El número es titula "All That Jazz" recordeu que es el mateix nom de la pel·lícula del Bob Fosse, l'essència es pot resumir en la següent frase: "No sóc l'esposa de ningú però m'agrada la meva vida" Una perfecta introducció de tot el que veurem en la pel·lícula. Immediatament, durant l'interrogatori on el marit de Roxie assumeix al principi l'autoria de l'assassinat, es produeix el segon número musical, Funny Honey, interpretat per la Renée Zellweger que serveix per definir la protagonista perfectament. Escoltem aquest dos temes a LAMEVAMUSICA. Un cop a la presó Queen Latifah, en la vida real rapera, compositora, cantant i actriu i també model i productora, com la guardiana corrupta, però de bon cor, ens brinda When You'r Good to Mama a manera de presentació del seu personatge, que es podria resumir amb aquesta frase: 'Si ets bona amb Mama, Mama serà bona amb tu'. La pel·lícula va avançant i l'espectador va situant-se en el que se li presenta. Amb diners tot es pot aconseguir. Sense més espera, introduït pel so d'unes gotes d'aigua que cauen des de l'aixeta al lavabo de la cel·la de Roxie, arriba un dels passatges més divertits del film, amb la veu de Catherine Zeta-Jones escoltem Cell Block Tango, on algunes de les recluses, inclosa Velma, van narrant les raons per les que estan a la presó, i aquesta es la musica del film CHICAGO que escoltem a LAMEVAMUSICA de SANTS3RADIO. Roxie demana ajuda a Mama i després suggerir-li que si diu la veritat anirà directament al patíbul, li suggereix que contacti amb Billy (Richard Gere) un curiós advocat que mai ha perdut un judici. Per suposat la gestió val 100 dòlars. El número que li presenta és All I Care About (Tot el que m'importa). El marit de Roxie acudeix al despatx de l'advocat i planegen la defensa i l'obtenció de fons. Comença el canvi d'imatge i estratègia de Roxie. Així arribem a la 'roda de premsa', moment que ens ofereix un dels millors números musicals del film We Both reached for the Gun. Després de la brillant aparició davant els mitjans de comunicació, Roxie s'ha convertit en una estrella mediàtica i comença a mostrar les seves pròpies idees que les veiem representades en el tema musical Roxie en la veu de Renée Zellweger. I les escoltem a LAMEVAMUSICA de SANTS3RADIO. Velma (Catherine Zeta-Jones) comença a veure el seu futur i la fama una mica eclipsat, per no dir totalment apagat, així decideix acostar-se a Roxie, a qui prèviament havia menyspreat amb ostentació. Li proposa formar duo o parella artística i mediàtica amb I Can not Do It Alone, on li expressa que ella no pot fer-ho sola, com indica el títol de tema musical. Arriba l'hora de la veritat, Roxie confessa estar espantada, Billy la tranquil·litza. Després d'aquesta introducció apareix Razzle Dazzle on Richard Gere indica com ha de comportés en el judici, amb els seus peculiars consells inclosos (enlluerna'ls, enrredals ...). Escoltem aquest temes del film CHICAGO al vostre programa de LAMEVAMUSICA. Aquesta peça que escoltarem Class interpretada per Catherine Zeta-Jones i Queen Latifah, que no l’he trobat a la pel·lícula CHICAGO per més que l'he buscat. Com a mera especulació correspon al moment (potser eliminat del muntatge final) anterior a la compareixença de Velma, quan Mama li lliura el diari de Roxie com a prova que pot salvar de la pena de mort. Nowadays (Roxie) és el número amb què es presenta a les proves com a ballarina i cantant, però ningú sembla tenir interès a l'antiga assassina. De nou al cim de la fama, en un teatre, no al club, Roxie i Velma es presenten el seu nou espectacle amb "Nowadays / Hot Honey Rag. Al·lusions a la seva condició de assassines, ritmes que han repetit al llarg de tota la història i un nou èxit apoteòsic en la seva nova etapa professional i artística ... I és que en el fons 'tot és Jazz'. Allà hi ha la flor innata de Chicago presenciant el nou espectacle, el món mediàtic, el seu advocat Billy que somriu amb plena satisfacció, Mama orgullosa de les seves 'creacions' i centenars d'espectadors que aplaudeixen amb entusiasme manifest. I els tres titols els escoltem a SANTS3RADIO La pel·lícula acaba amb els habituals títols de crèdit, molt de l'estil a l'època en què s'ambienta la trama, i una nova cançó que han compost els creadors de CHICAGO per a la versió cinematogràfica, I Move On que no aporta res de nou, però pot valer un Oscar i a més resumeix el que és CHICAGO integrant-se perfectament en el conjunt i l'estructura musical de l'obra. I també nosaltres acabem el programa de la setmana, però recordeu que som amb vosaltres els divendres i repetim dilluns. I sempre a Sants3radio.cat/lamevamusica. El nostre tècnic Roger Gonzàlez i qui us parla Antoni Romero us desitgem MOLT BONA NIT i SALUT.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada