LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

diumenge, 21 de desembre del 2014

192 - Aretha Franklin Sings the Great Diva Classics

La música soul és un estil de música que prové de la fusió del gospel amb el Rhythm blues (R&B). Va aparèixer als Estats Units a la dècada dels 50. La paraula soul significa "ànima" en anglès. El soul neix durant els temps de lluita pels drets civils, marcada per líders com Martin Luther King, en els quals estava naixent la consciència racial i estaven a l'ordre del dia els motins al carrer. Durant aquest temps és quan la música soul adquireix un valor simbòlic dins del context social. El 1967 va arribar la revolució del soul, que va créixer per la reivindicació dels drets racials i l'aparició de Aretha Franklin amb el seu àlbum "I never loved a man the way I love you" ('mai no vaig estimar cap home com t'estimo a tu'), i singles de tal impacte com "Respect". Que es consideren aquests moments com els de màxim apogeu del soul. Dons precisament d’aquesta gran cantant del soul tindrem avui la musica, en primer lloc escoltarem la totalitat del seu nou àlbum, editat el 17 d’octubre d’enguany i que anomena Aretha Franklin Sings the Great Diva Classics i la resta del programa amb el millor d’aquesta “artistasa”. Dons comencem amb els dos primers títols de la nit i del disc At Last, que originalment era interpretat per Etta James, i desprès l’èxit d’ADELE aquell Rolling In the Deep en la versió d’Aretha a LAMEVAMUSICA.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada