LA MEVA MÚSICA

Programa setmanal amb la música que a mi m’agrada escoltar, música clàssica es a dir música de sempre, Opera, Simfònica, Jazz i contemporània de musics que també m’agraden, per exemple The Beatles, The Queen i tants altres, i que desitjo que coincidim amb tots aquells que vulgueu escoltar-les amb mi. Cada programa el dedicaré tan sols a un tipus de música, o un concert, en sense barrejar-los, la música de cada programa es aquella que m’agrada escoltar quan estic llegint, sopant amb uns amics, fruint d’una conversa o simplement escoltant la música que m’agrada.

dilluns, 13 de gener del 2014

149 GILBERT BÈCAUD

Escoltarem avui musica francesa d’un compositor, pianista i cantant nascut com a François Gilbert Léopold Silly, però que tots coneixem com a GILBERT BÈCAUD. Neix a Toulon al 1927 i mori a Paris al 2001. A l'edat de nou anys inicia la seva carrera musical al conservatori de Niça, on va desenvolupar les seves habilitats al piano. Durant la Segona Guerra Mundial, treballa en els clubs nocturns amb el pseudònim de François Bécaud. Va treballar per Jacques Pills (marit d'Édith Piaf) i comença a compondre les seves primeres cançons. El seu primer èxit musical va ser amb Mes Mains col•laborant amb Pierre Delanoë.Altres cançons com Nathalie, Le jour où la pluie viendra i Et maintenant, i que les escoltarem avui el van mantenir cèlebre gràcies al seu estil musical juvenil i dinàmic que amb el temps s'aproximava al decadent i trist. Va ser un dels millors cantants francesos de la seva època i potser un dels més prolífics juntament amb Edith Piaf i Charles Aznavour. El seu major èxit, mundialment famós és el tema "Et maintenant" (I ara que..). Comencem a escoltar-lo amb Mes Mains i La Ballade des Baladins ara mateix al vostre programa de LAMEVAMUSICA a SANTS3 RADIO.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada